Domingo. 03.03.2024
O conselleiro de Sanidade mantuvo una reunión con la plataforma Pediatras en Verín Xa.

El conselleiro de Sanidade, Julio García Gomesaña, recibió, acompañado del gerente del Área Sanitaria de Ourense, Verín y O Barco de Valdeorras, Félix Rubial, a una representación de la plataforma Pediatras en Verín Xa para informarles de cómo estaba, en estos momentos, la situación de la especialidad en la comarca, tanto a nivel de asistencia primaria como en hospitalaria. 

García Comesaña confirmó la inminente cobertura de dos plazas fijas de Pediatría en el centro de salud verinense -una de ellas está vacante y la otra la ocupa, en interinidad, el veterano pediatra Juan Pablo García Losada, ya jubilado y rescatado por el Sergas para evitar que la villa se quedase sin especialista un año atrás- y otras dos en el hospital comarcal -cubiertas también de manera interina por otros dos especialistas-. 

Miembros de la plataforma Pediatras en Verín Xa, en la reunión que mantuvieron con Comesaña este lunes en el hospital. | FOTO: Xosé Lois Colmenero.
Miembros de la plataforma Pediatras en Verín Xa, en la reunión que mantuvieron con Comesaña este lunes en el hospital. | FOTO: Xosé Lois Colmenero.

Lo que sí no ha podido garantizar el conselleiro es que los profesionales que han solicitado esas plazas acaben ocupándolas porque, como así asegura Sara Bermúdez, portavoz de la plataforma Pediatras en Verín Xa, "os profesionais que están concorrendo a esta oferta de prazas fixas en atención primaria en Verín, tamén optaron a outras noutro lugar e corremos o risco de que ou ben non se acaben incorporando porque teñen outra mellor, ou ben dentro de dous anos, que é o compromiso que adquiren, acaban renunciando e dentro dese tempo teñamos o mesmo problema", explicaba Bermúdez a la salida de una reunión que consideró "en moi bo ton, moi constructiva e moi necesaria, cremos que este tipo de exercicio de transparencia entre a Administración e os administrados debería de darse máis, a carón de mesas abertas nas que participasen todos os interesados", añadió. 

García Comesaña y Félix Rubial, dando explicaciones a la plataforma.
García Comesaña y Félix Rubial, dando explicaciones a la plataforma. | FOTO: Xosé Lois Colmenero. 

García Comesaña también confirmó a los miembros de Pediatras en Verín Xa que la oferta es muy superior a la demanda: "Nós preguntámoslle se había máis prazas ofertadas en Pediatría que profesionais dispoñibles, e o conselleiro nos asegurou que así era, o cal nos mantén nunha posición difícil sobre todo se ademais, como así nos din dende a Asociación Galega de Pediatría, as condicións que o Sergas ofrece en prazas de difícil cobertura como pode ser Verín, non son todo o atractivas que desexaríamos", apunta Sara Bermúdez.

Propuestas al conselleiro de Pediatras en Verín xa

Por último, los miembros del colectivo verinense trasladaron al conselleiro algunas de sus propuestas, como es la de consolidar la plaza de la pediatra "Clara, que nos salvou e permitiu que o paridoiro reabrise en febreiro do 2020, que ten aquí xa a súa vida montada e que aínda está interina no Sergas e que esa praza podería ser cuberta por outra persoa", añade Sara Bermúdez.

Otras de las iniciativas que trasladaron a Julio García Comesaña fue "a de aplicar certa imaxinación á xestión. Somos conscientes da complexidade do problema, pero por que non dinamizar a área e convertir, por exemplo, a estes hospitais con problemas de profesionais, en hospitais de referencia nalgunha das especialidades para atraer o talento? Aquí en Verín temos ao mellor forense de España (Fernando Serrulla) e a unha matrona premiadísima (se refiere a Belén Vázquez Gómez)", recalca la portavoz de Pediatras en Verín Xa. 

Habrá que esperar, en definitiva y pese al optimismo del titular de la consellería, si en el próximo mes de marzo, en el que tomarán posesión 60 pediatras en atención primaria y 12 en hospitales comarcales, merced a los dos procesos selectivos por concurso de méritos puestos en marcha por su departamento, acaban cubriéndose de manera fija -al menos por un periodo mínimo de dos años- las cuatro plazas vacantes de Pediatría en el distrito sanitario de Verín.

La cobertura de las plazas fijas de Pediatría, en el aire, según la plataforma...